SL rodsters

Ceļā: sapņu izbrauciens ar SL Kalifornijā.

SL rodsters

Ceļā: sapņu izbrauciens ar SL Kalifornijā.

Jaunais Mercedes-Benz SL uz starta iziet ar asāku optiku un uzlabotu tehniku. Laiks pirmajam saulainajam izbraucienam – laiks piesprādzēties. California here we come!

Pretim saulei. Ar jauno SL.

Ar vario sistēmas jumtu arī tumšie mākoņi virs Klusā okeāna vairs nešķiet tik draudīgi – ja nepieciešams, mazāk nekā 20 sekunžu laikā Mercedes-Benz SL no kabrioleta pārvēršas par kupeju.

Pretim saulei. Ar jauno SL.

Piesaista skatienus. Briljantzilā lakas krāsa, plūdlīniju virsbūve un AMG A formas spārnu dizains ar sadalošu priekšdaļu automobiļa krāsā. Tas viss liecina par sportiskiem gēniem, kas atrodami arī zem jaunā SL 550 virsbūves<p>Eiropā pieejams kā SL 500: degvielas patēriņš kombinētajā ciklā: 9,0 l/100 km, CO<sub>2</sub> izmešu daudzums kombinētajā ciklā: 205 g/km. Norādītās vērtības ir “izmērītās Eiropas Jaunā braukšanas cikla CO<sub>2</sub> vērtības” atbilstoši Komisijas īstenošanas Regulas (ES) 2017/1153 2. panta otrajam punktam, kas ir noteiktas saskaņā ar Regulas (EK) Nr. 692/2008 XII pielikumu. Degvielas patēriņa vērtības tiek aprēķinātas, balstoties uz šīm vērtībām. Pamatojoties ar likumdošanas izmaiņām atbilstošo pārbaudes metožu jomā, transportlīdzekļa reģistrācijai un transportlīdzekļa nodevas aprēķināšanai nepieciešamajā atbilstības apliecinājumā ievadītās automobiļa vērtības var būt augstākas. Informācija neattiecas uz atsevišķu transportlīdzekli un nav piedāvājuma daļa, tā ir tikai dažādu automobiļa tipu salīdzinājums. Vērtība mainās atkarībā no izvēlētā speciālaprīkojuma.</p>, un tieši ar šo automobili mēs šķērsojam Santamonikas pilsētas robežu. Tā suverēnais V8 biturbo motors nodrošina spēcīgu piedziņu. Patīkamu braukšanu pa līkumotiem ceļiem nodrošina izsvērtā gaitas iekārtas koncepcija, tomēr par to parunāsim mazliet vēlāk.

Tagad ļausim SL uzņemt ceļojuma ātrumu un doties pa autostrādi gar Klusā okeāna piekrasti. Mēs vēlamies noskaidrot, ko jaunais SL var piedāvāt.

„Bez augšiņas“ pa Kaliforniju – vai mēdz būt skaistāk.

Saulainās Kalifornijas autostrāde Pacific Coast Highway 1 ved Mercedes-Benz SL rodsteru gar Kluso okeānu.

„Bez augšiņas“ pa Kaliforniju – vai mēdz būt skaistāk.

Mūsu priekšā ir autostrāde Pacific Coast Highway 1. Asfaltētā šoseja ir pat ļoti plata, turklāt ved caur grandiozu ainavu: pa kreisi atrodas Klusais okeāns, kura viļņi šodien maigi sitas pret klinšaino krastu. Sākot no Point Mugu, kas ir mūsu ceļa sākumpunkts, paveras spēcīgie ūdeņu plašumi. Gaisa līnijā no šejienes līdz Havaju salām ir nepilni 4000 kilometri. Pa labi paceļas skarbā Kalifornijas kalniene.

Mercedes-Benz SL rodstera vario sistēmas jumts atveras un aizveras mazāk nekā 20 sekunžu laikā, kad vien tas ir nepieciešams.

Nobraucot pāris kilometru gar piekrasti, beidzot notiek gaidītais: pirmie saules stari krīt pār SL. Mēs atveram vario sistēmas jumtu un plūdeni braucam „bez augšiņas“ gar Klusā okeāna piekrasti, un mūs pavada V8 motors, priecējot mūs ar savu sportisko skaņu DYNAMIC SELECT braukšanas programmas„Sport“ režīmā. Zosāda ir garantēta.

Džentlmeņa rodsters.

Džentlmeņa rodsters.

Pirmie kilometri uz autostrādes jau ir aiz muguras. Kad atpakaļskata spogulī pazūd pēdējās Malibu villas, mēs pilnā apmērā baudām mierīgu braucienu ar atvērtu jumtu. Šajā posmā SL uzvedas kā īstens džentlmeņu rodsters: ar DYNAMIC SELECT piecām braukšanas programmām gaitas iekārtas īpašības var pielāgot pēc sirds patikas un, protams, ņemot vērā brauktuves stāvokli. Mēs pārslēdzamies uz programmu „Comfort“ – lai gan SL joprojām saglabā savu sportisko dabu, tomēr, salīdzinot ar „Sport“ vai „Sport Plus“ režīmiem, komforta līmenis ir izteikti lielāks. Lielākas un mazākas bedres atrodamas arī uz autostrādes Pacific Coast Highway 1, tomēr gaitas iekārta tās bez problēmām noslēpj.

Līdz ar dažādajām braukšanas programmām arī V8 biturbo motors maina savas īpašības, turklāt programmas izvēle ietekmē ne tikai gaitas iekārtu un motoru, bet arī pārnesumkārbu un stūres iekārtu. Iesākumā paliksim pie „Comfort“ režīma, kas patīkami iepriecina ar motora gaitas vienmērīgumu.

Uz autostrādes Pacific Coast Highway 1 briljantzilais Mercedes-Benz SL rodsters ar izvēles 19’’ vieglā metāla daudzspieķu riteņiem jūtas savā elementā.
Par jaudu, kas slēpjas zem motora pārsega, liecina arī atveres Mercedes-Benz SL rodstera motora pārsegā.
Der Bang & Olufsen® augsto toņu skaļrunis ar „Acoustic Lens Technology“ uz priekšējā paneļa vizuāli un akustiski noslēdz Mercedes-Benz SL rodstera cēlo interjeru.
Mercedes-Benz SL vertikālais radiatora režģis atgādina leģendāro sacīkšu automobili 300 SL Panamericana.

Sportists, kabriolets, rodsters: jaunais SL.

Briljantzilais Mercedes-Benz SL ar izvēles 19’’ vieglā metāla daudzspieķu riteņiem, braucot gar Klusā okeāna piekrasti Kalifornijā.

Sportists, kabriolets, rodsters: jaunais SL.

Pirms SL tiek izvests līkumu medībās, mēs piestājam kādā stāvlaukumā un mazliet ieturamies. Laiks stāvokļa fiksācijai. Lai gan ārēji SL nav daudz mainījies, tomēr izmaiņas ir pamanāmas: unikālais radiatora režģis modernā „Panamericana“ dizaina interpretācijā un sērijveida AMG stils vienlaikus kalpo par atpazīstamības zīmēm un skata piesaistīšanai. Abi „Powerdome“ izciļņi uz motora pārsega liecina par rodstera sportista gēniem, un šim rodsteram ir liels mērķis: tajā apvienotas eleganta rodstera īpašības ar dinamisko kupeju. Arī interjerā redzama sportiska un estētiska izcilība: galvenais pagrieziena punkts un ass ir stingrais un augstvērtīgais 3 spieķu sporta stūres rats. Ātrumu un griezes momentu jebkurā brīdī var ļoti labi nolasīt no kontrolaparātu paneļa, kurš veidots kā divas cilindrveida ciparnīcas.

Kad līkumi ir atkarība.

Briljantzilais Mercedes-Benz SL rodsters ar izvēles vieglā metāla daudzspieķu riteņiem brauc pa Kalifornijas autostrādi Pacific Coast Highway 1.

Kad līkumi ir atkarība.

Nu jau pietiks mierīgās braukšanas. Ievērojot atļauto braukšanas ātrumu, tagad palaidīsim SL pavadu vaļīgāk, bet stingrāk satversim ērto sporta stūres ratu. Deer Creek Road autoceļš ir līkumains ceļš ar aptuveni 300 metru augstuma atšķirību, ko SL ar savu biturbo dzinēju pārvar bez grūtībām, turklāt līkumos vēl droši iespiež vadītāju dziļi sēdeklī, lai serpentīnu posmos izvilinātu smaidu vadītāja sejā.

Regulējiet braukšanas stilu ar vienu pieskārienu, izmantojot DYNAMIC SELECT Mercedes-Benz SL rodstera centrālajā konsolē.

Iedomātajā braucienu ierakstu grāmatā fiksējām vēl arī šo: cēlie ādas sēdekļi arī sērijveidā ir aprīkoti ar izciliem sānu balstiem. Active Body Control gaitas iekārta ar līkumu sasveres funkciju nav pieejama sērijveidā, tomēr stipri vien ieteicama, lai nodrošinātu līdzenāku līkumu izbraukšanu.

Ja DYNAMIC SELECT slēdzi ieliek pozīcijā „Curve“, SL līkumā aktīvi sasveras, attiecīgi automobiļa pasažieri izjūt mazāku spiedienu, savukārt gaitas iekārta pieskaņošana ir jūtami ērtāka. Tieši gaitas iekārtas pieskaņošana ir priekšrocība bedru gadījumā, kas šajā ceļa posmā ir sastopamas.

Braukšanas prieka simfonija.

Tā kā automobilis ir aprīkots ar gaitas iekārtu Active Body Control, autostrāde Pacific Coast Highway 1 briljantzilajam Mercedes-Benz SL rodsteram ir drīzāk bauda, nevis izaicinājums.

Braukšanas prieka simfonija.

SL vadītājiem svešvārds ir gan turboatveres, gan liekas pauzes pārslēgšanās laikā: mēs izvēlamies mūsu mīļāko braukšanas programmu „Sport Plus“, un ar šī režīma aso automātisko pārnesumkārbu 9G-TRONIC ātrumi tiek pārslēgti teju bez aizķeršanās. Visbeidzot braukšanas prieka simfoniju jaunajā SL komponē arī atjaunotais gaitas iekārtas tērauda atsperojums.

Uz autostrādes braukšana ir gana ērta, savukārt, pateicoties pastāvīgi regulējamajiem amortizatoriem, asākos līkumos tas nodrošina sportisku stingrumu un vadītājs arī saņem pietiekošu atgriezenisko saiti – turklāt tas notiek arī, kad stūres iekārta ir „Sport Plus“ režīmā, kas ar izmainīto elektrisko stūres pastiprinātāju sniedz vēl tiešāku sajūtu.

Klusums pār Kluso okeānu.

Klusums pār Kluso okeānu.

Kādā brīdī visi Deer Creek Road autoceļa līkumi ir izbraukti. Mēs iegriežamies kādā nomaļākā grants seguma stāvvietā. Šeit, augstu virs Klusā okeāna, pirmais izbrauciens ar jauno SL ir cienīgi noslēdzies. Un, kamēr saule nozūd aiz horizonta, mūsu rīcībā ir vēl īss mirklis, lai atminētos SL iespaidīgo sniegumu uz ceļa. Iespējams, sastopami radikālāki sportisti.

Tomēr SL ir kaislīgs, ar labām manierēm un sportisks – estēts un atlēts vienlaikus, un tieši tas fascinē.

Rietošā Kalifornijas saule izceļ Mercedes-Benz SL mūžam jauno siluetu.
Krēslojošajā Kalifornijā Mercedes-Benz SL zīmīgā seja ar LED lukturiem pārliecinoši izceļas ar dienas un nakts dizaina elementiem.
Mercedes-Benz SL zīmīgā seja ar LED lukturiem pārliecinoši izceļas ar dienas un nakts dizaina elementiem.