Luiss Hamiltons aplūko Mercedes-AMG Project ONE vēja tunelī.
Diemžēl izvēlētais video materiāls šobrīd nav pieejams. Lūdzu mēģiniet vēlreiz vēlāk.
Skatīties vēlreiz

Mercedes-AMG Project ONE: Formula 1 tehnoloģija iepazīst ceļus.

Mercedes-AMG Project ONE: Formula 1 tehnoloģija iepazīst ceļus.

Globālā pirmizrāde izstādē IAA.

Globālā pirmizrāde izstādē IAA.

Starptautiskajā auto izstādē (IAA) Frankfurtē Mercedes-AMG Project ONE svin savu pirmizrādi. Divvietīgais izstāžu superauto pirmo reizi no trases uz ceļiem gandrīz neizmainītu pārnes modernāko un efektīvāko Formula 1 hibrīda tehnoloģiju un ir AMG 50 gadu jubilejas kulminācija. Augstas veiktspējas hibrīda provizoriskā jauda ir vairāk nekā 1000 ZS un maksimālais ātrums pārsniedz 350 km/h. Izstāžu automobilī apbrīnojami efektīvi apvienota satriecoša sacīkšu trases veiktspēja un ikdienai gatava Formula 1 hibrīda tehnoloģija. Tas ir vienreizējs sasniegums pasaules mērogā.

Viens turbomotors un četri elektromotori.

Skats uz Mercedes-AMG Project ONE no putna lidojuma.
Skats no putna lidojuma uz Mercedes-AMG Project ONE ar atvērtu virsbūvi.

Viens turbomotors un četri elektromotori.

Augstas veiktspējas Plug-in hibrīda piedziņas sistēma, ar kuru aprīkots Mercedes-AMG Project ONE, ir tieši aizgūta no Formula 1 un īstenota ciešā sadarbībā ar autosporta ekspertiem no uzņēmuma Mercedes-AMG High Performance Powertrains, kas atrodas Briksvortā. Prasmīgi integrēto un viedi sasaistīto piedziņas sistēmu veido hibrīda iekšdedzes motors ar turbokompresoru un četri elektromotori: viens ir iebūvēts turbokompresorā, viens atrodas tieši pie iekšdedzes motora un ir savienots ar kloķvārpstu, bet divi pārējie gādā par priekšējo riteņu piedziņu.

Vidū novietots motors ar 11 000 apgr./min.

Vidū novietots motors ar 11 000 apgr./min.

V6 hibrīdais benzīna motors ar 1,6 litru tilpumu, tiešo iesmidzināšanu un elektriski atbalstītu turbopūti ir tieši pārņemts no Mercedes-AMG Petronas Formula 1 sacīkšu auto. Lai sasniegtu lielu apgriezienu skaitu, mehāniskās vārstu atsperes ir aizstātas ar pneimatiskām. Tādēļ motors, kas ir iebūvēts automobiļa vidū pirms pakaļējā tilta, bez pūlēm sasniedz līdz pat 11 000 apgr./min., kas ielas automobilim pašlaik ir vienreizējs rādītājs. Lai nodrošinātu ilgāku kalpošanas mūžu un iespēju izmantot parasto Super plus kvalitātes benzīnu, nevis sacīkšu degvielu, motora apgriezienu skaits apzināti nesasniedz Formula 1 līmeni.

Driving Performance nākotnē.

Driving Performance nākotnē.

Inženieri jau kopš autosporta pirmsākumiem ir sapņojuši par autosporta tehnoloģiju izmantošanu uz ceļiem. Mercedes-AMG šo sapni augstākajā līmenī pārvērš par realitāti.

Skats uz Mercedes-AMG Project ONE no priekšas.

“Autosports nav mūsu pašmērķis. Maksimālas konkurences vidē mēs attīstām tehnoloģijas, ar kurām vēlāk pilnveidojam mūsu sērijveida automobiļus. Pieredzi un panākumus, ko guvām ceļā uz trim konstruktoru kausiem un trim sacīkšu čempionu tituliem, mēs tagad izmantojam, lai Formula 1 tehnoloģiju pirmo reizi izvestu ārpus trases Mercedes-AMG Project ONE veidolā,” izteicās Dr. Dīters Cečke, Mercedes-Benz Group AG valdes priekšsēdētājs un Mercedes-Benz Cars vadītājs.

Skats uz Mercedes-AMG Project ONE priekšu un sānu.

Konceptautomobilis sniedz daudzus konkrētus mājienus par gaidāmo sērijveida modeli. “Šis hiperauto ir ambiciozākais projekts, kādu jebkad esam apņēmušies īstenot. Tā ir kārtējā virsotne stratēģiski sekmīgajā Mercedes‑AMG veiktspējas un sporta automobiļu zīmola attīstībā. Project ONE paceļ šodienas tehnisko iespēju latiņu vēl augstāk un ar savu efektivitāti un veiktspēju nosaka absolūto standartu. Tajā pašā laikā Project ONE parāda, kā AMG nākotnē definēs Driving Performance filozofiju,” komentēja Tobiass Moiers, Mercedes-AMG GmbH padomes priekšsēdētājs.

Apbrīnojami priekšējā tilta apgriezieni.

Apbrīnojami priekšējā tilta apgriezieni.

Priekšējā tilta elektromotori ar rotora apgriezienu skaitu līdz 50 000 apgr./min arī ir patiess brīnums – pašreizējais tehnikas standarts ir 20 000 apgr./min.

Skats uz Mercedes-AMG Project ONE priekšu un sānu.

Iekšdedzes motora lielo apgriezienu skaitu papildus kāpina augsti attīstīts turbokompresors. Atgāzu turbīna un kompresijas turbīna ir šķirti novietotas optimālās pozīcijās V6 motora atgāzu un ieplūdes pusēs un savienotas ar vārpstu. Šai vārpstai ir pievienots elektromotors ar aptuveni 90 kW jaudu, kas atkarībā no darba stāvokļa iegriež turbīnu līdz 100 000 apgr./min., piemēram, kad uzsāk braukšanu vai pēc slodzes izmaiņām. Formula 1 pasaulē šo sistēmu parasti dēvē par MGU-H (Motor Generator Unit Heat).

Veiklāks nekā V8 atmosfēriskais motors.

Veiklāks nekā V8 atmosfēriskais motors.

Galvenā priekšrocībā: pilnībā likvidēta turbo aizkave, proti, lielā
turbokompresora izraisīta aizkavēta reakcija uz akseleratora pedāļa
nospiešanu. Reakcijas laiks tiek krasi samazināts un ir
mazāks nekā V8 atmosfēriskajam motoram.

Skats uz Mercedes-AMG Project ONE kontrolpulti.
Skats uz Mercedes-AMG Project ONE priekšu un sānu.

Elektriskajam turbokompresoram ir vēl viena priekšrocība: tas, izmantojot daļu no liekās atgāzu plūsmas enerģijas, darbojas kā ģenerators un saražoto enerģiju rekuperācijas ceļā saglabā augstvoltāžas litija jonu akumulatorā vai tieši padotu citam elektromotoram. Šī motora jauda ir 120 kW, tas ir novietots tieši pie iekšdedzes motora un savienots ar kloķvārpstu, izmantojot cilindrisku zobratu savienojumu (MGU-K = Motor Generator Unit Kinetic) – arī no Formula 1 pārņemta tehnoloģija, kas gādā par efektivitāti un veiktspēju.

Priekšā tikai elektriska piedziņa.

Priekšā tikai elektriska piedziņa.

Elektriskais motors ar elektrisko turbokompresoru (MGU-H), darbojoties tandēmā ar kloķvārpstas elektromotoru (MGU-K), sasniegs termisko lietderības koeficientu lielāku nekā 40 procenti. Sērijveida automobiļiem tā ir vēl nesasniegta vērtība. Sistēmu papildina divi priekšējā tilta elektromotori ar 120 kW jaudu.

Katram no tiem ir viens reduktors, kas to savieno ar atsevišķu priekšējo riteni. Priekšējais tilts ar elektrisko piedziņu ļaus selektīvi paātrināt vai sabremzēt katru riteni individuāli un tādējādi individuāli sadalīt griezes momentu, sniedzot īpaši augstu kustības dinamiku.

Iespaidīgs paātrinājums.

Iespaidīgs paātrinājums.

Vadītājs var uzsākt kustību, izmantojot tikai elektroenerģiju. Tādā gadījumā hiperauto sākotnēji uz priekšu virza tikai priekšējās ass elektromotori, un kloķvārpstas elektromotors palīdz īstenot īsus paātrinājumus.

Skats uz Mercedes-AMG Project ONE no sāniem.

Ja vadītājs nospiež pedāli stiprāk un pieprasa vairāk jaudas, ieslēdzas V6 motors. Palielinoties apgriezienu skaitam, piedziņas sistēma atraisa tās pilno potenciālu. Ar Race Start funkciju ir iespējams sasniegt satriecošu paātrinājumu: no 0 līdz 200 km/h mazāk nekā sešās sekundēs. Kad vadītājs atlaiž akseleratora pedāli un ļauj automobilim ripot, sistēma pārslēdzas uz priekšējā tilta elektrisko piedziņu un normālas braukšanas apstākļos bremzēšanas laikā atgūst līdz 80 procentiem enerģijas, ko saglabā akumulatora.

Automatizēta 8 pārnesumu mehāniskā pārnesumkārba.

Skats Mercedes-AMG Project ONE salonā.
Skats uz Mercedes-AMG Project ONE no aizmugures.

Automatizēta 8 pārnesumu mehāniskā pārnesumkārba.

Spēku uz pakaļējiem riteņiem pārnes 8 pārnesumu mehāniskā pārnesumkārba, kas izstrādāta no jauna īpaši priekš Mercedes-AMG Project ONE. Pārnesumkārba tiek aktivizēta hidrauliski, un pārnesumus var pārslēgt automatizēti vai manuāli ar stūres rata pārslēgšanas mēlītēm. Ātruma samazināšanai automobilis ir aprīkots ar īpaši attīstītām un vieglām keramiskajām augstas veiktspējas kompozītmateriālu bremzēm. Nelielais svars samazina neamortizēto masu, veicinot kustības dinamiku un reakciju.

Inovatīva bīdstieņu amortizācija.

Inovatīva bīdstieņu amortizācija.

Automobiļa priekšā un aizmugurē izmantota vairāku sviru konstrukcija. Regulējamajiem amortizatoriem ir vairākas būtiskas īpašības: abi atsperstatņu bīdstieņi ir vērsti šķērsām attiecībā pret braukšanas virzienu. Atsperu/amortizatoru iekārta, pateicoties inovatīvajam izvietojumam, pārņem ierastā caurules veida šķērsstabilizatora funkciju. Šis risinājums pārliecinoši samazina šūpošanās kustības arī ļoti ātras virziena maiņas gadījumā, nepasliktinot komfortu. Atsperu un amortizatoru vispārīgais iestatījums ir pielāgots perfekti līdzsvarotām, viegli kontrolējamām un izteikti sportiskām kustības īpašībām. Tās veicina arī pilnpiedziņa un griezes momenta vektorizācija.

Ne tikai ceļiem pielāgota sacīkšu mašīna.

Ne tikai ceļiem pielāgota sacīkšu mašīna.

Mercedes-AMG Project ONE ir ne tikai ceļiem piemērota sacīkšu mašīna, kas pārnes modernu Formula 1 hibrīda tehnoloģiju no trases uz ceļiem un perfekti apvieno augstākās klases sacīkšu cienīgu veiktspēju ar pilnīgu lietojamību ikdienā. Tā mērķis ir arī iegūt plašas atziņas par Plug-in hibrīda piedziņas un veiktspējas apvienošanu, jauniem gaitas iekārtas izkārtojumiem un paplašinātu automobiļa elektrosistēmu, kas palīdzēs pilnveidot nākotnes AMG sērijveida automobiļus.

Skats no sāniem uz Mercedes-AMG Project ONE ar atvērtām spārnu tipa durvīm.